2011. január 1., szombat

2010...

Hát zeneileg sem volt egyszerű az idei év. Ide kicsit a saját véleményemet szeretném leírni, aztán lehet dobálni paradicsommal a monitort, hogyha nagyon nagy hülyeséget írok!

2010-ben szerintem ez az underground zene szerintem jóval nagyobb figyelmet kötött le, mint én azt vártam volna. Ez szerintem köszönhető annak, hogy Pesten egyre több ilyen dj van, és egyre több bulit szerveznek ebben a kategóriában, illetve, hogy Andro a Rise FM-en ránevelte a metálra a kölyköket. Ezért van az, hogy lassan WARP-fogunk hallgatni a rádión is. Ez persze nem baj, ha valaki tényleg megszerette ezt a zenét, nem pedig csak divatból tolja!

Másik szerintem, amire az ember felkapja a fejét, vagy nekiáll bólogatni, az a dubstep! Idén szerintem hihetetlen nagy dubstep zenék készültek, és ezek az újhullámosabb zenék rohadtul bejönnek nekem is, és remélem, hogy jövőre se, vagyis idén se fog megtörni ez a lendület és ebben az irányban fog továbbhaladni ez a stílus!


Zeneileg színes évet zárhatunk viszont, idén több kedvenc is megjelent, és orbitális bulizenék születtek(ahogy hallgattam minden stílusban).

Szerintem idén 3 tag tett le nagyon nagyot az asztalra, a zenéjükkel és a show-jukkal. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy ők a kedvenceim, ne értsetek félre, csak szerintem idén ők voltak a "rajok".

1. Skrillex, ez az új vüttyögés amit kitalált, és lényegében megszületett a hiányzó láncszem a dubstep és az electro között, szerintem óriási, bár 1-2 száma nagyon hasonlít egymásra, de attól még elég durván írja a zenéket(még Andronak is megfájdult tőle a nyaka) és mivel elég újkeletű, szerintem jövőre mégtöbb új trekkre számíthatunk tőle!


2. Bloody Beetroots, azok kevesek közé tartozok, akik eltudtak menni november 24dikén Studioba, és szerintem, ha nem tolják le a bulit fél3kor, ez lett volna nemcsak a 2010-es év, hanem életem bulija is. Azt nyújtották amit az ember elvár tőlük, és nyomtak új meg régi zenét is, és óriási show-t csináltak! Mondjuk lassan jöhetne majd valami új szám, mert a WARP már elég elcsépelt lett...de azért szeressük^^


3. Afrojack, nah őt még a pécsi diszkókban is lehet hallani, és ennek örülök is, mert tényleg vannak jó zenéi és tuti, hogy hatalmas bulit tud csinálni. Népszerűsége mellett a jó zenéi tetszenek, és nemérdekel, hogy ő már majdnem populáris téma, mert annyian hallgatják, tetszik, jó zenéket csinált idén(és sokat), szal szerintem 3. helyre ideális.


És a véleményem majdnem tükrözi is a szavazók véleményét, mely a következő:
  1. Andro
  2. Afrojack
  3. Space Inhalerz
  4. Bloody Beetroots
  5. Deadmau5
Ebből megemlíteném a Space Inhalerz-t, akik be merték vállalni elsőként talán Pécsen ezt az underground-abb zenét, és hatalmas rajongói táborra leltek(kellett is mondjuk már egy kis változatosság Pécsre is). Ha jövőre  ugyanígy fogják csinálni, akkor le a kalappal előttük, és mi innen is ígérjük, ha kell valamit segíteni ottleszünk(akárcsak 2010-ben)!


Deadmau5-hoz fűznék annyit, hogy valami kibeba**ott jó az új albuma és az idei trekkjei,mixei, tényleg az egyik legjobb volt idén, ha nem a legjobb(máris ellent mondok önmagamnak)! Szóval őt is képzeljétek el az én képzeletbeli dobogóm valamelyik fokán.


Andro, aki szerintetek idén jobb volt, még a Bloody Beetrootsnál. Na most... Szerintem tényleg nagyon jó dj, és nagyon érzi, hogy adott közönségnek mi kell, mennyi metál, stb, de szerintem újra ráállhatna kicsit a zeneírásra, hiszen a Le Jaguar-t már lassan karaoke-n eltudnám beatboxolni annyit hallgattam. És nem csak a metált meg a horzsolást kéne erőltetnie, hanem kicst művészire vennie a figurát, mondjuk mint 2008-ban ahol nem csak a dara ment, hanem olyan zenék is, amik nem darák de tényleg nagyon ottvanank(Tiga, Riva Starr, és az akkori menők). Ettől függetlenül a Nobody Moves-os szettje Bloody után nekem is tetszett, és le a kalappal előtte, és sok sikert jövőre is!


Persze itt megragadva az alkalmat azért kiemelném még a következő hazai producereket, dj-ket is, akik sokmindent letettek az asztalra, és szintén ottvoltak 2010-ben, és reméljük mégjobban ottlesznek 2011ben is!


2010 "különdíjasai", a sorrend nem számít, mindenkit nagyon szeretjük:

Kollektiva
Monkey 6
Robotrock
Dj. Palotai
Beatman & Ludmilla
Tits & Clits
Slap in the Bass
GIO
Stereo Killaz & Plastickidz
Dublic
Datascent
Truesounds
Sanfransisco Beat
Sikztah

Nincsenek megjegyzések: