2011. április 25., hétfő

Wondawulf in dáááá háááááuuuuzzzzz....

A kellemes húsvéti ünnepek meg a locsolás és a szóda mellé, én már szeretném Nektek bemutatni a májusi riportalanyunkat, aki talán az 1ik legmeghatározóbb producer/dj kis hazánkban, a drumstep prófétája és aki a 7dik legjobb drumstep producer lett 2010-ben egy külföldi oldal szerint(nálunk továbbra is az első helyen áll). Akkor ismerjük meg kicsit jobban!

Space Inhalerz @ ZION 20.01.2011 from Lacidelson on Vimeo.


1. Honnan jött ez a név, hogy Wondawulf(Csodafarkas), fűzödik-e a nevedhez valami sztori?
Eredetileg nem szerettem volna magamnak DJ nevet választani. A vezetéknevem az egyik leggyakoribb az országban, így, hogy megkülönböztethető legyek muszáj volt választani. A farkas a magyar mitológiában (a szarvas és a medve mellett) totem állatnak számított. Igazi nevét csak a beavatottak tudhatták és mondhatták ki. Az én igazi nevem is csak a beavatottak ismerik.

2. Mikor kezdett el érdekelni a zene?
A zene kiskorom óta érdekel. Régen sokat jártunk táncházba a családommal. Én általában leültem a zenekar elé és figyeltem, hallgattam, ahogy játszanak, ahelyett, hogy táncoltam volna. Mániákussá 14 évesen váltam. Az egyik ismerősöm adott négy Drum&Bass mixet. Attól kezdve nem volt megállás. Magával ragadott a hangulata, az ahogyan leképezi a város lüktetését. Teljesen más volt, mit azok a zenék, amiket addig hallottam. Eleinte nem értettem az egészet. Azt hittem, hogy egy mix az egy szám. Ki ír egy órás számot és miért játsza le a rádió? Igazából csak meg akartam fejteni ezt a zenét. Így mélyedtem el a DJ kultúrában. Az elektronikus zene olyan erővel hatott rám, hogy tudtam, nekem ezzel kell foglalkoznom.

3. Változott-e a stílusod az évek alatt?
Az elején még csak a Drum&Bass volt, ilyen bulikat csináltunk, ilyen zenét hallgattam otthon. Aztán egyre mélyebbre ástam magam a zenében és fedeztem fel újabb és újabb stílusokat. Ma arra törekszem, hogy a set-jeimben stílusoktól függetlenül képes legyek bemutatni a legújabb zenéket, legyen szó Dubstep-ről, Drumstep-ről, Breaks-ről, House-ról, Minimal-ról, Moombahton-ról....a lényeg, hogy jövőbe mutató legyen.



4. Jelenleg milyen zenéket szeretsz játszani, alkotni vagy csak a buszon hallgatni?
Engem alapvetően az érdekel, hogy mi lesz a holnap zenéje, ezért mostanában sok Moombahton-t hallgatok. Nagyon érdekel a 110 BPM körüli világ. Nagyon izgalmas és új irány még a 140 BPM körüli Jungle-Dubstep és a Breaks-House-Dubstep fúzió. Egyenlőre nincs sok ilyen zene, de egyre több készül. Elképesztő cuccok! Azokon a zenéken és stílusokon kívül, amiket a közönség hall tőlem általában nagyon szeretem még a Jazz-t és a Klasszikus zenét is, főként a 17-19. század közötti műveket. Zeneszerzésnél mostnában a Drumstep izgat. Ebben a stílusban képes egymással találkozni a Hiphop, a Drum&Bass, a Moombahton és a Dubstep. Az új zeném egy Drumstep Moombahton. Számomra ez most a legizgalmasabb.

5. A közeljövőben milyen rendezvényeken találkozhatunk veled?
Egy pár bulit említenék: Május 5-én Pécsen a Tavaszi Egyetemi Fesztiválon Palotai és c0p társaságában, 7-én a Corvintetőn a Future Music-on, ahol Sub Zero-t látjuk vendégül Angliából,  20-án az A38-on a fiatalokkal (Headshotboyz, Dublic), 21-én a Stúdióban a Thrasher Party-n, ahol Nero mellett fellép még Palotai, Ludmilla, Sikztah, Nobody Moves és Stereo Killaz, 22-én Temesváron, Romániában, 27-én a Palotai Zsolt 50. születésnapi buliján a Corvintetőn.



6. Általában mi alapján csinálsz zenét? Esetleg van valami trend/előadó/akármi ami alapján mondjuk csinálsz egy remixet, vagy csak szimplán hangulatfüggő és spontán ?
Megpróbálok független maradni az előadóktól és a saját utamat járni, de az egyes stílusok és hangzások nagy hatásasl vannak rám. Most leginkább a Dubstep basszusok, a Moombahton ritmika és a Drumstep, mint zenei rendszer befolyásol. Az egyes számok mind-mind azt az időszakomat tükrözik, amiben születtek. A mindennapjaim inspirálnak, az amit látok, érzek, hallok, olvasok.

7. Idén mik a terveid? Új remixek, külföldi fellépés esetleg? Fesztivál?
Sok fellépés, az új zenék megmutatása és megszerettetése. A saját stílusom csiszolása. Persze sok új zene és remix is várható. Külföldre is megyek, Májusban Romániába, Júniusban Görögországba, illetve van még egy-két meghívás, de azokról még nem szeretnék beszélni. A Future Music klubesttel is sok a munka, próbálunk mégtöbb izgalmas, újító DJ/Producer-t elhozni Budapestre.  Július 29-én például érkezik hozzánk Skism, az egyik legfigyelemreméltóbb dubstep fej.



8. Mióta zenélsz a Tiloson? És esetleg ha van milyen kellemes élményed fűz a rádióhoz?
Négy éve készítjük közösen a Jövőzene műsort, szombatonként 20-22 óra között Palotai Zsolttal. Mielőtt én is beálltam volna sokat jártam be a Zsolthoz. Ott nagyon sokat tanultam tőle. A rádióban zenélni mindig nagyon jó. Ott képesek megszólalni azok a zenék, amik egy buliban nem működnének. Szabadabb hely, mint egy party, nem kötnek szabályok. Legalábbis egyenlőre nem. Hogy mi lesz, miután lejár az új médiatörvény bevezetését követő türelmi időszak, az jó kérdés.

9. Hogy emléxel vissz a Space Inhalerz-es pécsi bulira és mit üzensz a pécsieknek, hogy mire számíthatnak a Tavaszi Egyetemi Fesztiválon?
Jó kis buli volt. A helyszin nagyon komoly volt és a Space Inhalerz-es DJ-k nagyon jófejek voltak. A Tavaszi Egyetemi Fesztiválon egy nagy adag basszusra számíthatnak az emberek Hiphop-tól a Dubstep-en és Breaks-en át a Drum&Bass-ig majd vissza.



10. A zenélésen kívül mi az ami érdekel még? Van-e valami hobbid?
Nagyon szeretem a festészetet, a kortárs táncot, az irodalmat, a filmeket. Szeretek kiülni egy kávézó teraszára és figyelni az eseményeket, nézelődni. Nemrég láttam az új Tarr Béla filmet. Súlyos.

11. Ha kellene kinek mondanál köszönetet? Kik támogattak, segítettek, stb?
Palotai Zsoltnak, Cadiknak, Beatman-nek és Ludmillának, a TranzDanz-nak, Sikztah-nak, a Future Music csapatnak, a Corvintetőnek és nem utolsó sorban közönségnek. 

Innen böngészhettek zenéket, mixeket:
   Latest tracks by Wondawulf

Csekk:
http://www.myspace.com/djcsodafarkas
http://www.soundcloud.com/wondawulf
facebook.com/wondawulf

Nincsenek megjegyzések: