2010. december 6., hétfő

GIO in dááá háúúúz...


És a végére egy meglepetés, hogy azért a mai csekélyebb mennyiségű zene ellenére azért legyen valami különlegesség is itt Mikulás alkalmából! Ez nem más, mint egy interjú különkiadás, mégpedig egy ifjú tehetséggel, GIO-val!

Honnan ered a név?
Először is szeretném megköszönni ezt a lehetőséget. Nem számítottam ilyen felkérésre megmondom őszintén. Nyílván nincs még annyi mondanivalóm, hiszen én is abszolút új vagyok a szakmában, mint sokan mások. De ígérem, hogy ez még csak a kezdet. Fognak még rólam hallani a magyar elektronikus zene kedvelői.
A GIO nevet az egyik bátyám adta nekem még gyerekkorunkban. Az indítékot a mai napig nem tudom, de tény, hogy azóta is így hív. Hogy honnan a fenéből jött ez neki, lehet, hogy őt kéne megkérdezni, de szerintem erre ő sem tudna válaszolni. Itt megemlíteném, hogy a kellő megkülönböztetés, és félreértések elkerülése végett sokszor a GIO.ELECTRO névvel illetnek (és én is jómagam). Sajnos a beatport-on is már foglalt volt a Gio név, ezért ott Gio (Hungary)-nak kereszteltek el. Mindegy, aki igazán keres, az meg is talál.

Mióta foglalkozol zeneírással/remix készítéssel? Hogyan jött nálad ez a dolog?
Mindig is a véremben volt a zenélés. Kiskorom óta arra vágyok, hogy elismert producer legyek. 14 éves korom óta, nem volt olyan év, amikor ne foglalkoztam volna zeneírással. Sőt azzal sem hazudok nagyot, ha azt mondom, hogy nem volt olyan hét sem, amikor ne nyitottam volna meg a zeneszerkesztőmet. Az első 3-4, talán 5 év az ismerkedés volt a zenével. Eleinte nehézkesen ment, ugyanis mindenre magamtól kellett rájönnöm. Egyébként akkoriban főképpen a rap/hip hop zene szerelmese voltam, és jó pár zenét csináltam (igen rappeltem, sőt még beatboxoltam is :) ). Nem profi szinten, de engem boldoggá tett. Ez volt a lényeg. De valahogy egy idő után ez nekem nem volt elég. Tudtam, hogy nekem másokat is boldogítanom kell a fejemben kószáló megszámlálhatatlan ritmussal és dallammal. Elhatároztam, hogy egészen elmélyülök a dologban.

Milyen szoftvert illetve hardvert használsz/használtál korábban?
Sajnos, soha nem volt annyi pénzem, hogy komoly stúdió felszereléseket vásároljak. Tulajdonképpen a mai napig a szarból próbáltam meg várat építeni, több-kevesebb sikerrel. Laptop, zeneszerkesztő program (Reason 4.0), fejhallgató. Hosszú évekig ezek alkották az én kis "stúdiómat". Most jutottam el oda, hogy a nehezen összespórolt pénzemből befektessek egy stúdió monitor hangfalpárba, egy midi controller-be, egy jobb hangkártyába és egy jobb fejhallgatóba. Remélem ezzel egy nagyobb lépést teszek az álmom megvalósításának érdekében. Úgyhogy készüljetek, 2011-ben jönnek az új szerzemények. ;)

Miért pont electro/fidget és hasonló kemény stílusokban alkotsz? Gondoltál már rá, hogy másban is kipróbálod magadat?
Ez egy elég aktuális kérdés. Mostanában valahogy megnyíltam. Egyre több féle zenét hallgatok. Nyílván nem árulok el óriási titkot azzal, hogy én igazán az ilyen horzsolós, agyhasítós, metálos electro szerelmese vagyok. Ezért az e stílust képviselő elemek valószínűleg továbbra is minden zenémben szerepet kapnak majd. Manapság egyre jobban keverednek a zenei stílusok, és ez így van rendjén. Gondolom ezt ti is tapasztaltátok. Így hát a jövőre való tekintettel annyit megígérhetek, hogy lesznek itt még meglepetések GIO-vonalon.

A DJ-zés nem vonz téged?
Eddig meg sem fordult a fejemben. De most már annál inkább. Különösen azért, mert több helyről kaptam felkérést. Magyarországról és még külföldről is voltak érdeklődők. Ezek azért rendesen megmosolyogtattak. De tényleg nagyon megtisztelő, hogy sokan már érdeklődnek a zenéim felől. Egyszerűen kénytelen vagyok ezeket visszautasítani, ugyanis még soha életemben nem dj-ztem. De ha valóban komolyra fordul a dolog (aminek azért már látom a csíráját), akkor mindenképp nekilátok a dj-s karrierem kiépítéséhez is.

Nagyon sok saját zenét és remixet készítettél már. Honnan merítesz ennyi ihletet? Mennyi idő mire elkészül egy zene?
Hát ez nagyon változó tud lenni, nagymértékben függ a lelki állapotomtól. Készítettem már el zenét egy nap alatt, de volt már arra is példa, hogy egy héten keresztül szenvedtem valamivel. Az egész azon múlik, hogy van-e ihleted. Ha nincs ihleted, akkor tényleg csak szenvedés az egész. Azonnal abba kell hagyni, mert csak hulladék, amit csinálsz. Nálam ilyenkor a legjobb módszer az, hogy zenéket keresek a kedvenc előadóimtól, és azokat hallgatom "szakmai fülekkel" addig, míg vissza nem tér az ihlet. Ez általában pár óra alatt meg is történik.

Több kiadó is felfigyelt a munkádra. Beszélnél erről kicsit bővebben? (Kik? Hogyan? Mikor?)
A válasz a SoundCloud. Pontosabban a SoundCloud profilom. Minden kontaktust ott létesítettem.
Hát megpróbálom röviden felvázolni a történteket.
A legelső esetben, egy német fiatalember figyelt fel a zenémre. Éppen akkor, amikor alapította a kiadóját. És kifejezetten ő kért fel arra, hogy az első kiadását képviseljem. Nekem ez nyílván nem volt ellenemre. Nem egy DIM MAK Records, de kezdő löketnek tökéletes volt. A második esetben már én küldtem demót, a kolumbiai Hot Small Records-nak. Körülbelül fél órán belül megkaptam a választ: Sick !!!!! :D Ezek után már ők kerestek engem, több remixfelkéréssel, és EP-kiadással. Ugyan ez a Sick Society Recordsnál is. A következő említésre méltó állomás a Woop It Up EP, melyet Sophie-val (A Girl And A Gun) közösen csináltunk. Mint már korábban mondottam ez a lányka elég jó kis referenciának bizonyul, hiszen a védjegyének tekinthető Woop Woop-ja a már buli himnusszá váló Bloody Beetroots WARP-jában is felbukkan. Mindemellet számos nagy előadóval dolgozott már együtt. (Pl.: Gigi Barocco, Sawgood, Mustard Pimp stb.) A Woop It Up-ot csak úgy megcsináltuk, mert mért ne’? Aztán olyan jól sikerült, hogy úgy döntöttünk piacra dobjuk. A new york-i kiadó, a Rot 10 Musik hamar le is csapott rá. A jövőben pedig folyamatosan számíthattok a megjelenésekre számos más kiadónál is.

Hogyan vélekedik rólad a szakma? Milyen visszajelzéseket kapsz? Mit tartasz az eddigi legnagyobb sikerednek?
Hát sok a pozitív visszajelzés, a bíztatás. Néha egészen meglepőeket kapok, olyan előadóktól, akikre én is felnézek. Legnagyobb sikerről még nem beszélhetek, szerintem nálam ez még korai. De ha mégis mondanom kell valamit, akkor az, hogy a soundcloud-on lassan 1200 követőm van, valamint, hogy a feltöltött zenéimmel már nem én keresem a hallgatókat, hanem a hallgatók keresnek engem. Ennek köszönhetően volt, amikor 3 nap alatt 2500-an vagy 3000-en hallgattak meg. Szerintem ez egy kezdő előadótól meglehetősen szép eredmény.

Kiket tekintesz példaképnek? Kik vannak rád hatással?
Az abszolút favoritok: Cyberpunkers, Pendulum, Mustard Pimp. Ők vannak rám a legnagyobb hatással. De sok más előadó is hozzájárul a stílusom formálódásához. Csak két kiemelt egyéniség: Gtronic, Aniki.

Mik a terveid a jövőre nézve?
Legfőbb célom most az, hogy ismertséget szerezzek. Minél nagyobbat. Hosszútávon az, hogy valóra váltsam az álmomat. :)

Mit üzensz a Havimix olvasóinak?
Röviden és tömören kellemes ünnepeket :)


Sajnos friss letölthető tartalommal nem tudunk szolgálni, mivel GIO sajnos - ugyanúgy, mint mi - az egyetem és a vizsgák miatt nemigazán ért rá mostanában a zenekészítésre. Helyette kirakom ide a legfrissebb munkáját, ha valaki esetleg még nem ismerné.




További zenék és információk:


Itt megragadva az alkalmat kellemes Mikulásozást kíván a Havimix szerkesztősége minden kedves blogolvasóknak! Egyetek jó sok csokit és éljen a zene!

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon jól sikerült kis riport...:) Minden elismerésem Gionak, minden esélye megvan, hogy még feljebb menjen és a határ... na, azt még nem látni... :D
további sok sikert!:)